Parkeren bij luchthaven Schiphol: waar dient u rekening mee te houden? - All inclusive vakantie aanbiedingen | all-inclusive.be

Parkeren bij luchthaven Schiphol: waar dient u rekening mee te houden?

Gaat u binnenkort op reis en vertrekt u vanaf luchthaven Schiphol te Amsterdam? Er is een aantal opties met betrekking tot Schiphol parkeren bij deze luchthaven.

© pixabay.com

Kort of lang parkeren?
Bij Schiphol vindt u diverse parkeergarages en –terreinen, voor zowel kort als lang parkeren. In parkeergarage P1 Kort Parkeren, op loopafstand van de vertrekhal, kunt u maximaal 48 uur parkeren. In deze garage is het in sommige periodes wel mogelijk om langer te parkeren, maar dan dient u een online reservering te maken.

Indien u langer wilt parkeren (minimaal drie dagen) kunt u terecht bij de P3 Lang Parkeren Garage, het P3 Lang Parkeren Terrein of P4 Basic Parking (online reserveren noodzakelijk).

Valet Parking
Wilt u meer luxe? Dan kunt u kiezen voor valet parking. U geeft uw auto af bij de vertrekhal en deze wordt elders voor u geparkeerd. Bij terugkomst staat uw auto weer op u te wachten.

Bij Schiphol zelf heeft u twee opties: P6 Valet Parking (parkeren vanaf drie dagen, online reserveren noodzakelijk) of Terminal Valet Parking (online reserveren noodzakelijk).

Er zijn ook andere bedrijven die op Schiphol hun diensten met betrekking tot valet parking aanbieden. Indien u kiest voor een van deze bedrijven is er een aantal dingen waar u op dient te letten:

© pixabay.com


1. Vergelijk de tarieven van verschillende aanbieders en lees recensies van andere klanten. Helaas is er een aantal aanbieders die het woord service niet in hun vocabulaire heeft. Uw auto wordt niet meteen geparkeerd, maar als privéauto gebruikt. Zo zijn er verhalen bekend van auto’s waarmee honderden kilometers gereden was, er voor duizenden euro’s schade veroorzaakt was of er kwamen fikse verkeersboetes binnen bij de eigenaar.


2. Indien u een aanbieder uitgezocht heeft: maak duidelijke afspraken en laat deze zoveel mogelijk vastleggen in een contract. Vraag de aanbieder waar uw auto komt te staan, zodat u een schatting kunt maken van het aantal kilometers dat met uw auto gereden moet worden. Van belang is verder dat de periode dat u de auto heeft afgegeven bij de valet service, hoe omgegaan wordt met schade en boetes en hoe uw auto gestald wordt (overdekt of niet, bewaakt of onbewaakt) in ieder vastgelegd worden.


3. Vraag ook hoe u degene die uw auto op komt halen kunt herkennen en of u (een half uur) voorafgaand aan uw aankomst op Schiphol nog telefonisch contact dient op te nemen.


4. Maak voordat u uw sleutels overdraagt een foto van uw kilometerstand (zie punt 1). Ook enkele foto’s van de buitenkant van uw auto kunnen geen kwaad, mocht er onverhoopt schade ontstaan.

Genoeg opties om uit te kiezen dus!